La propaganda turística de la Generalitat republicana i del règim franquista al MUTUR

turisme_guerra

El Museu del Turisme explica en una exposició temporal què van ser les rutes de guerra promogudes pel règim franquista per fer gala internacionalment de la seva victòria. Es presenta en paral·lel a “Passat i present” que recupera els cartells que la Generalitat republicana va fer per contribuir al desenvolupament turístic de Catalunya. Un equip de Ràdio Calella TV les ha visitat, acompanyat per la directora de Patrimoni de Calella, Carme Torm.

Rutes de Guerra és la primera mostra temporal que presenta el Museu del Turisme. Van ser promogudes pel Servicio Nacional del Turismo amb un objectiu clarament propagandístic: difondre i justificar la revolta militar i fer gala de la victòria del règim de Franco.

L’exposició recull cartells i fulletons amb el títol Paisajes y huellas de la guerra en España que es distribuïen per agències de viatges estrangeres amb l’objectiu d’atraure un turisme que estigués interessat en visitar els llocs on s’havia desenvolupat el conflicte militar.

“Publicitaven quatre rutes per l’Estat per explicar quins efectes havia tingut la Guerra, i es centra bàsicament en llocs on hi havia presons, bombardejos o accions de guerra cruents”, ha relatat la directora de Patrimoni, Carme Torm.

El Servicio Nacional del Turismo del règim va dibuixar quatre rutes turístiques que abraçaven tota l’àrea Nord, la d’Aragó, la zona de Madrid i d’Andalusia.

Rutes de guerra s’incorpora a l’exposició Passat i present que la Generalitat de Catalunya ha cedit al Museu del Turisme, creada amb motiu del 75 aniversari de la creació de la primera Oficina de Turisme de Catalunya, l’any 1932. Una mostra d’alt valor artístic i documental que permet descobrir quina era la cartelleria que la Generalitat republicana va preparar per publicitar els atractius turístics de Catalunya.

“És un recopilatori de cartells que es van fer a partir de l’any 32 per difondre el servei de turisme i les principals àrees turístiques de Catalunya”, ha indicat Torm.

La directora de Patrimoni de Calella posa l’accent en el disseny dels cartells promocionals de l’època republicana, amb il·lustracions pròpies dels anys 30 i 40. La projecció de futur que portava implícita aquella primera Oficina de Turisme de Catalunya, creada amb la voluntat de contribuir al desenvolupament turístic del país, es va trucar amb l’esclat de la guerra.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *