La primera onada de calor de l’estiu, a partir de Sant Joan

cop de calor

Preavís per calor extrema a partir del dimarts 25 de juny. Els models meteorològics indiquen que a partir de la setmana vinent entrarem en un episodi d’altes temperatures, que podrien arribar a valors de 35 graus al litoral i que es mantindrien uns quants dies. Davant d’això, els professionals de la salut han recordat que hi ha col·lectius especialment vulnerables, entre els quals hi figuren les persones que treballen a l’aire lliure. I han donat alguns consells que es poden seguir fàcilment i que evitaran ensurts.

Imma Amatllé, infermera d’Atenció Domiciliària del CAP de Calella, ha explicat que el cop de calor es manifesta amb mal de cap, nàusees, somnolència i convulsions.

El cos no és capaç de regular bé la temperatura perquè l’externa puja més del compte. També per d’altres causes internes com poden ser les malalties cròniques, l’alcoholisme o l’edat; també perquè hi ha gent que és incapaç d’aixecar-se per beure un got d’aigua.

La infermera del CAP ha comentat que la gent gran és un dels col·lectius vulnerables a les altes temperatures perquè amb l’edat s’afecten els mecanismes de compensació. Per exemple, a través de la ingesta d’aigua.

En aquest sentit, ha recordat alguns consells bàsics: protegir-se del sol i ventil·lar les estances durant el dia.

Evitar estar molta estona seguida en ambients molt calurosos: si estem a l’aire lliure, posar-nos sota ombra, i si estem en ambient tancats, ventilar-los. El que és molt important és el temps d’exposició sota altes temperatures.

I sobretot beure molta aigua. Hidratar-se és clau per afavorir els mecanismes naturals de compensació tèrmica. Es recomana beure entre 1,5 i 2 litres d’aigua al dia.

Anticipar-se a la set, els que treballen en ambients calurosos o quan passem el dia a l’aire lliure, fent esport de muntanya… Anticipar-se a la set és primordial. Cal beure i no aigua molt freda, perquè si està gelada en bebem menys.

El més recomanable és beure aigua i restringir la ingesta de refrescs ensucrats o alcohol. Una bona alternativa són els isotònics.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *