El Govern català aprova un nou sistema inclusiu a l’escola

Aquest Decret suposa un gran avenç, ja que inclou a tot l’alumnat i no només als alumnes amb necessitats educatives especials. Per això, el nou model passa de la integració a la inclusió i es donarà major participació a les famílies.

L’objectiu principal és el concepte d’una escola per tothom, que no exclogui ningú i que garanteixi l’equitat i la igualtat d’oportunitats. Per aquest motiu, el Decret preveu que tots els alumnes amb necessitats educatives especials s’escolaritzin en centres ordinaris i, excepcionalment, en un centre d’educació especial per aquells alumnes amb discapacitat greu o severa. La directora general d’infantil i primària del departament d’Ensenyament de la Generalitat, Carme Ortoll explica que es tracta d’un canvi que afecta a tot el sistema.

“És un pas, com et deia, importantíssim, perquè va no només de l’escola inclusiva, sinó que va cap al sistema inclusiu. Per tant, està pensat per una atenció educativa per tot l’alumnat en totes les etapes de la vida fins arribar a la transició a la vida adulta. A més a més, aquest Decret el que també d’alguna manera regula és que l’escolarització és per tal que tots els alumnes puguin anar a centres ordinaris”

Actualment, dels 7.000 nens i nenes a Catalunya que són en centres d’educació especial n’hi ha uns 2.000 que podrien acudir a centres ordinaris. De totes maneres, el canvi no es farà de manera immediata si no que se centrarà en els nous alumnes que es trobin en aquesta situació.

“Unes 7.000 criatures estan a aquests centres d’educació especial. D’aquests 7.000, n’hi ha uns 2.000, aproximadament, que serien susceptibles de poder anar a centres ordinaris i, per tant, tenen una discapacitat lleu o moderada. Nosaltres ara no tenim cap intenció de que aquestes criatures hagin de passar ràpidament cap a un centre ordinari, però sí tots aquells que ens entra la seva escolarització des de P-3 o quan fan una nova matrícula, doncs tenir en compte les seves valoracions i les valoracions de l’informe, sobretot, dels equips d’assessorament psicopedagògic”

Aquest sistema tindrà pressupost de 141.952.221€ per als 4 propers cursos que es destinaran a personal docent, personal d’administració i serveis, equipament de les aules integrals de suport, equipament dels centres educatius amb itineraris formatius específics, formació i equipament tecnològic.

Pots escoltar l’entrevista íntegra a la directora general d’infantil i primària del departament d’Ensenyament de la Generalitat, Carme Ortoll, aquí.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *