Santa Susanna acull una prova pilot sobre informació turística intel·ligent

Santa Susanna SMART 1

S’han col·locat tres panells d’informació sobre l’oferta existent a la població i rodalies. S’hi connecta amb els dispositius mòbils i no és necessari disposar de tarifa de dades. L’aplicació Invertrip l’ha desenvolupat l’empresa Sismotur i la prova pilot, que s’està fent en paral·lel a Vilafranca, és una iniciativa de la Diputació de Barcelona per avançar en les creació d’Smart Cities, destinacions turístiques intel·ligents.

“Ofereix als visitants informació i saber què hi ha a l’entorn, fins a 30 quilòmetres i arribant a Barcelona. Ara és una prova pilot, però la idea és que estigui a tots els hotels i no hagis d’anar a la recepció a resoldre els dubtes, que és el que fem tots quan anem de vacances”, ha comentat l’alcalde, Joan Campolier.

Els panells informatius intel·ligents estan ubicats al centre urbà de Santa Susanna, un d’ells a tocar de l’Oficina de Turisme i l’estació de tren, que és un dels punts calents de la població quant a moviment de visitants. Les dades estan disponibles en sis idiomes: català, castellà, anglès, francès, alemany i rus.

Aquesta acció forma part d’un projecte local més ambiciós per avançar en la seva consolidació com a Smart City, destinació turística intel·ligent.

S’espera una temporada turística amb màxims d’ocupació

L’alcalde de Santa Susanna s’ha mostrat altament optimista pel desenvolupament de la temporada turística, a tenor del grau d’ocupació que s’està registrant en tancar-se el mes de juliol, i que frega el complet en pràcticament tots els hotels.

Campolier assegura que la previsió és que aquest 2017 es tanquin una dels millors registres dels últims 25 anys.“Les notícies que m’arriben del sector són molt bones. Diria que és un dels millors anys turístics des de les olimpíades. Ja ho va ser el 2016, quan vam arribar als 3 milions de pernoctacions turístiques. Això és impossible concentrar-ho en només quatre mesos i demostra que hem aconseguit el repte de desestacionalitzar i que la temporada comenci a finals de febrer i s’allargui fins el mes de novembre”, ha exposat.

Segons dades aportades pel consistori, el 65% de les reserves hoteleres a Santa Susanna es contracten a via on-line.

A continuació pots recuperar íntegrament l’entrevista a l’alcalde de Santa Susanna, Joan Campolier.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *