Proposen embellir el mur de la via del tren amb un jardí vertical

jardí vertical raval

El parc del Tibidabo o el teatre del Raval, al mig de Barcelona, són alguns dels espais a Catalunya on es pot comprovar l’espectacularitat dels jardins verticals, unes composicions vegetals que cobreixen i embelleixen les parets. Un dels projectes que s’han presentat als Pressupostos Participatius del 2019 a Calella proposa instal·lar-ne a una de les portes d’entrada a la ciutat: l’estació de Renfe. Concepció Morales i Jordi Escolano plantegen cobrir de vegetació, i de forma artística, el mur de formigó que discorre en paral·lel a la via del tren, entre la parada de taxis i el pas a nivell. En total, una àrea de 126 metres quadrats que sortiria a uns 50.000 euros, aproximadament.

Els autors del projecte han passat aquest matí pel programa La ciutat per presentar el projecte de jardí vertical que es pot votar a l’actual convocatòria dels Pressupostos Participatius 2019. Han assegurat que l’impacte visual que en resultaria remaria en favor de la imatge que dona Calella en una de les seves portes d’entrada a la ciutat. Escoltem Concepció Morales.

El mur que separa la Renfe, quan acaba la parada de taxis, i el pas a nivell. Consisteix en posar-hi plantes estil mural, per crear una imatge sorprenent i molt natural. L’impacte ambiental és molt bonic.

La vegetació que s’acostuma a utilitzar és l’autòctona de la zona, i pot tenir també herbes aromàtiques. Es col·loca sobre un galvanitzat de ferro que incorpora el reg automàtic.

Al marge de millorar l’estètica del sector, Morales ha enumerat la resta de beneficis que aporten els jardins verticals que hi ha a les ciutats.

Depura l’aire, amortigua el soroll i dona frescor. És un canal d’aire. Faig un símil amb el desert quan et trobes amb un oasi, és la mateixa sensació.

El mur sobre el qual es planteja actuar pertany a Adif. El jardí vertical ocuparia una superfície de 126 metres quadrats i la inversió necessària per instal·lar-lo rondaria els 50.000 euros, segons el pressupost que s’ha demanat a l’empresa alacantina que en té la patent.

Els promotors del projecte asseguren que el manteniment és molt baix i que la mateixa empresa forma als encarregats dels treballs.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *