Preservem el Maresme demana la reacció del territori contra la reforma de les taxes del transport públic

La revolució tarifària per als títols de transport integrat que va anunciar divendres passat el conseller Damià Calvet ha indignat a la Coordinadora Preservem al Maresme, que manté que les noves taxes no afavoreixen l’ús del transport públic i castiguen encara més als usuaris de la comarca. Al marge de reclamar més inversió a la xarxa ferroviària per posar-la al dia, la plataforma d’entitats critica que s’estigui penalitzant l’ús esporàdic del tren amb un increment de l’11% del preu de l’antiga T-10, i del fet que passarà a ser unipersonal. A més, posa sobre la taula el greuge de la distribució de les corones en relació a les comarques del sud i est de Barcelona.

Davant d’això, Antoni Esteban, portaveu de la Coordinadora Preservem el Maresme, reclama als ajuntaments i al Consell Comarcal que reaccioni en contra de les mesures que s’aplicaran a partir de l’1 de gener. Lamenta que només ells alcin la veu de denúncia per les precàries condicions de la mobilitat al Maresme.

Una de dos, o els ajuntaments es posen les piles i ho denuncien públicament, o el Consell Comarcal en la seva representació dona el pas i va a parlar amb Territori de la Generalitat per dir-los que això no pot continuar així perquè és un greuge comparatiu per tota la comarca que s’ha de solucionar sí o sí.

Esteban ha recalcat que fa extensiva la seva denúncia a tots els responsables de Territori i Mobilitat que ha tingut la Generalitat de Catalunya en els últims 10 anys, temps en el qual no s’ha invertit en la millora de les infraestructures.

Al senyor Damià Calvet, Rull, Vila, Recoder, Nadal.. a tots els consellers que han passat per la Generalitat des del 2010 i amb qui jo he parlat, també de Rodalies. Perquè al Maresme també estem lluitant molt per Rodalies perquè els usuaris estan molt castigats per un servei molt deficient i que acumula molts incidències, més que a la resta de Catalunya. Hi ha un maremàgnum d’infraestructures mal resolta i sense manteniment.

En relació a la nova tarifació, i en el comunicat que va fer públic l’endemà de l’anunci de la reforma, la Coordinadora Preservem el Maresme subratlla en termes negatius que es penalitzi el transport esporàdic a Barcelona amb un increment de l’11% del preu de la nova T-Casual, l’antiga T-10. Ara, el títol passarà a ser individual i no es podrà compartir. Sobre això, el conseller Damià Calvet ha exposat que cal tenir en compte que el bitllet múltiple es podrà utilitzar durant un any. Per Esteban, aquesta explicació no justifica el canvi.

La típica explicació d’un mal pagador (…) No és qüestió d’amortitzar, es tracta d’aconseguir que la gent agafi el tren i no el cotxe. Ara mateix, per baixar a Barcelona, surt millor agafar el cotxe i pagar el pàrquing. No està ben pensat, qui ha projectat aquesta història no ha pensat en moltes coses.

La plataforma d’entitats del Maresme recorda, a tot això, que s’està perpetuant una tarifació per corones que discrimina els pobles de la comarca. Per exemple, Mataró, que està a una distància de 32 quilòmetres de Barcelona, està a la zona 3 de l’àrea metropolitana; però Castelldefels, a 25 quilòmetres de la capital, forma part de la primera corona.

Del Masnou a Barcelona són dues zones quan estan a menys de 10 quilòmetres, és una autèntica bestiesa. Nosaltres hem presentat una prosposta al Consell Comarcal perquè la zona 1 arribi fins a Mataró, que seria lògic, i la zona 2 fins a Malgrat. Això seria més equitatiu, i no el càstig que estem patint ara.

Els peatges de la C-32, els primers de tot l’Estat, una via que continuarà sent de pagament si prospera el projecte de la vinyeta que vol implementar la Generalitat; i el desbordament de la N-II, amb un dels trams que concentra més accidents de tota la xarxa estatal; són altres de les problemàtiques en matèria de mobilitat contra les que clama Preservem el Maresme.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *