Moltes botigues de Calella se sumen al Black Friday

img-20161124-wa0017

Moltes ciutats catalanes han avançat uns dies el tret de sortida de la campanya de Nadal per fer-la coincidir amb el divendres negre, tradicional a Estats Units i que ha creuat l’atlàntic per instal·lar-se a casa nostra com una gran jornada de compres.

El Black Friday anima el consum oferint preus especials, amb descomptes que poden anar del 20 al 50% en funció del producte i l’establiment. Si bé fins l’any passat eren les grans cadenes comercials les que li obrien la porta, aquest any també s’ha extès al petit comerç de ciutats com Calella.

img-20161124-wa0015Des d’Intersport Marquès ja des d’avui i fins dissabte celebren el Black Friday amb un descompte del 20 per cent en tots els productes de la botiga. A més, amb totes les compres donen xecs regals de diferents valors segons l’import de la compra. Ho explica l’Alfons d’Interesports Marquès Calella.

És el segon any que Interesport Marquès s’afegeix al Black Friday.

Un altre establiment de Calella que fa el Black Friday és la botiga del Barça. Serà demà i dissabte quan es podrà comprar qualsevol producte de la botiga amb un 15 per cent de descompte. Serà la primera vegada i servirà per comprovar si realment s’incrementa el nivell de vendes, tal i com reconeix el propietari de la botiga del Barça, Jordi Serra.

Són exemple de dues botigues que s’han sumat a la possibilitat de fer descomptes tal dia com avui i demà, pensats perquè els compradors puguin avançar compres de Nadal a preus rebaixats.

img-20161124-wa0014 img-20161124-wa0010img-20161124-wa0009 img-20161124-wa0011

Associació de Comerciants Calelal Centre Comercial: “Si el Black Friday ha de donar bons resultats, és normal aplicar-lo”

El president de l’Associació Comerciants Calella Centre Comercial, Xavier Nogué, ha indicat que cada botiga escull lliurement a quines campanyes comercials s’afegeix, com és el cas del Black Friday, on l’entitat no hi participa de forma general però que dóna suport a les que fan descomptes aquests dies. Així ho ha expressat Xavier Nogué: “Totes les iniciatives que han de donar bons resultats és normal aplicar-les. I si aquesta n’és una és ben lògic que hi hagi botigues que ho apliquin. La prova és que sembla que s’està imposant. Des de l’Associació s’ha parlat algun cop de fer alguna iniciativa d’aquestes. És un tema complex, perquè és una cosa molt personal de cada botiga i no és com la campanya de fidelització que farem ara per Nadal. És més de lliure criteri, però no deixa de ser una altra manera de promocionar un tipus d’article amb uns preus molt competitius i més agressivament. És una cosa que ve de l’estranger, que l’hem importat i sembla que funciona“.

Nogué ha dit que en aquestes dates si que hi pot haver gent que aprofiti per fer compres de Nadal però que a Calella la majoria es fan durant el desembre. Tot i així, veu amb bons ulls que hi hagi botigues que aprofitin diades com aquesta per fer ofertes. Nogué: “Ara a les portes de Nadal i del desembre ja hi ha molta gent que pot començar a pensar en comprar ja algun article de cara a Nadal, però també hi ha un tipus de client que va a experimentar alguna cosa que necessiti per ús personal. No crec que sigui una cosa exclusivament per la campanya de Nadal“.

Un cop acabat el Black Friday quedaran pocs dies perquè arrenqui la campanya de Nadal, amb el mític Sumaquilòmetres.

Aquí podeu escoltar l’entrevista enregistrada a Xavier Nogué, que m’emetrà a l’Info Vespre

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *