Marc Colomer (director ACN): «A Catalunya hi ha un microclima de mitjans de comunicació molt plurals»

Marc Colomer00000000

El director de l’Agència Catalana de Notícies (ACN), Marc Colomer, defensa que a Catalunya hi ha un microclima de mitjans de comunicació molt plurals, mentre que a l’Estat espanyol la majoria de mitjans defensen, en la seva línia editorial, la unitat d’Espanya com a «bé suprem». Ha posat com a excepcions alguns mitjans espanyols, com eldiario.es o Público.

Així s’ha expressat Colomer, ex treballador de Ràdio Calella TV, avui al seu pas pel programa La Ciutat.

Els mèdia és evident que tenen una influència importantíssima en els posicionaments públics de la gent que té projecció social. Jo defenso, per exemple, que Catalunya és un microclima molt plural en quant a mitjans de comunicació, és a dir, l’oferta és molt variada des de tot el ventall ideològic i editorial. I és veritat que si aquest exercici el fem parlant del conjunt de l’Estat espanyol, veiem línies editorials que dins els matisos molt matisos, van bastant atrinxerades en la defensa del bé suprem que és la unitat d’Espanya, amb honroses excepcions.

Colomer ha admès haver rebut pressions per part de partits polítics de tot l’espectre ideològic, des de l’extrema esquerra fins a l’extrema dreta. Tot i així, ha assegurat que «no li tremolen les cames» pel compromís periodístic que tenen amb la societat catalana.

Les pressions, jo mentiria si no digués que venen de tots costats i quan dic de tots costats dic des de l’extrema esquerra fins a l’extrema dreta. És evident que sí. I que, a més a més, des dels espais polítics de control del govern les pressions es multipliquen, és lògic, però això no exclou a ningú. És veritat que hi ha espais polítics que exerceixen la pressió d’una manera més elegant o, fins i tot, més seductora, si em permeteu.

Colomer ha destacat els principis periodístics que defensen a capa i espasa. Ha afirmat que si els mitjans de comunicació renunciessin a aquests valors, no serien res, posant de relleu especialment la credibilitat.

No ens tremolen les cames per moltes qüestions. Primera, per una qüestió de compromís periodístic. Tenim molt clar quin és el nostre compromís, tenim molt clar quin és el compromís periodístic des de l’òptica de la independència professional, de la pluralitat, de la veracitat i la credibilitat, i de fet ho tenim tan clar que si no fos per això segurament no ens quedaria cap altre capital. És a dir, si l’Agència Catalana de Notícies o qualsevol altre mitjà de comunicació públic renunciés a aquests principis bàsics; pluralitat, independència professional, veracitat, credibilitat, etc., ens quedaríem sense res. L’únic que tenim és la credibilitat.

El director de l’ACN ha diferenciat entre les pressions i els atacs infundats, sobretot en temes emocionals en els quals és més complicat racionalitzar els arguments.

Jo diferenciaria les pressions, que existeixen i que formen part del dia a dia de qualsevol periodista, anant bé, perquè sinó vol dir que algun biaix estem imprimint, i l’altra cosa són els atacs infundats. I el que més greu sap, segurament des del meu punt de vista ara mateix des de la direcció de l’ACN, és que quan es situa el debat en elements que són més emocionals que racionals, és molt difícil fer un anàlisi racional i argumentat de les coses.

Colomer considera que cal que els mitjans de comunicació, especialment els públics, han de posar l’atenció sobre el focus informatiu que genera interès en la ciutadania. També ha qualificat l’autocensura, la limitació dels propis periodistes en tractar certs temes o enfocaments, com el pitjor tipus de censura.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *