L’Hospital de Calella estrena una nova sala d’ecografies que li permetrà reduir la llista d’espera

Sala Ecografia

El servei de radiologia de l’Hospital de Calella ha posat en funcionament una nova sala per fer tot tipus d’exploracions radiològiques amb un equip d’alta gamma. És el tercer aparell del qual es dota el centre hospitalari calellenc, i es suma al que la Corporació de Salut del Maresme i la Selva ja té a Blanes. En total, quatre equips que permetran fer unes 21.500 ecografies anuals i, de retruc, reduir les llistes d’espera a la meitat.

El cap del servei de Diagnòstic per la Imatge de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, Pau Galindo, ha destacat l’esforç fet per reforçar el servei havent de guanyar espai dins les actuals instal·lacions. Avança que amb l’increment d’activitat s’aconseguirà reduir progressivament a la meitat les llistes d’espera.

Aproximadament un 10% de la demanda de les exploracions més banals, o que eren controls, entraven en retard. Amb la nova unitat hem incrementat l’oferta un 20%, el doble. Ara som capaços d’assumir tota la demanda que ens arriba i d’anar eliminant l’històric de retard que teníem fins fa poc.

El nou aparell s’ha instal·lat a l’Hospital de Calella perquè és on es concentra la major part d’activitat radiològica.

L’Hospital de Calella té més component d’activitat assistencial des del punt ed vista de consultes externes i hospitalització, i això implica que haguem de tenir més oferta que no pas a Blanes.

A més de comprar el nou ecògraf, el pla dut a terme en els últims sis mesos ha permès realitzar altres millores a l’àrea. El cap del servei de Diagnòstic per la Imatge afirma que és l’actuació més important dels últims 20 anys, des de l’arribada del TAC.

Hem aprofitat la conjuntura per fer un nou magatzem, un nou despatx pels coordinadors d’infermeria i d’admissions, hem aconseguit millorar la funcionalitat d’una altra sala d’ecografies. Tot el pla d’actuacions ha tingut un cost important perquè el personalitat ha vist mermada la seva funcionalitat del seu dia a dia, i vull agraïr la seva col·laboració. Ha estat l’actuació més important dels últims 20 anys.

El cap del servei de Diagnòstic per la Imatge ha assegurat que pels professionals “l’excel·lència no és una fita futura, sinó que forma part dels processos del dia a dia”.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *