Les rebaixes d’hivern arrenquen amb bones sensacions pels comerciants de Calella

Avui dilluns 7 de gener és la data tradicional que dona el tret de sortida a les rebaixes, tot i que algunes de les grans cadenes porten dies oferint atractius descomptes als consumidors. Els cartells que pengen als comerços propis de Calella tenen percentatges de descompte més moderats, mentre que les franquícies ofereixen alguns dels seus productes fins a la meitat de preu.

El petit comerç encara la temporada de rebaixes amb bones expectatives, avalats per una bona campanya de vendes de Nadal. Dues de les botigues de roba de la ciutat, Seasons i Hola Coqueta, coincideixen en començar oferint entre un 20% i un 30% de descompte per augmentar a mesura que avanci el període de rebaixes. Es preveu allargar-les fins al mes de març.

A continuació podeu escoltar les opinions de les propietàries de les botigues Seasons i Hola Coqueta.

Els dos establiments preveuen una bona sortida de vestits. En general, els productes amb més èxit de vendes són la roba d’abric i el calçat, amb un preu generalment més elevat.

Josep Maria Gallart, de l’associació de comerciants Calella Centre Comercial, es mostra més previngut. Ha posat sobre la taula que la quantitat de descomptes i ofertes que es fan durant tot l’any, desdibuixa i treu valor a la temporada de rebaixes.

Les rebaixes a dia d’avui estan marcades al calendari com les que són, però com que estem en un moment que sembla que tot estigui de rebaixes i tot estigui d’ofertes durant tot l’any, sobretot en els sectors que més els afecti, un cop passada la campanya podrem saber-ho. La veritat que no se si el concepte rebaixes pròpiament dit, com havia sigut antigament, no se si avui en dia té el valor que tenia abans. Ara mateix tenim Black Friday, Ciber Monday, tenim una sèrie de grans cadenes de qualsevol tipus d’article que estan sempre en constant oferta, en constant promoció i això crec que pot treure el protagonisme, i cada cop més, a les rebaixes.

Gallart ha explicat que hi ha tot tipus de descompte, des dels més moderats fins als més elevats. Tot i així, dubta dels articles amb rebaixes del 70%.

Es veu de tot una mica. Avui mateix he vist 30%, 50%, 70%. Bé, el tema dels 70% sempre he sigut del parer que si t’estan fent el 70% d’un article, una de dues: que ho dubto, venguin sota cost, o l’altra és que potser abans ens estaven enredant. Trobo que el 70% és un descompte molt alt.

Ha recordat que la llei de comerç marca que les rebaixes han de ser sobre productes que hagin estat exposats, que no siguin saldos ni liquidacions i que no es pot vendre sota cost.

El propietari de les ferreteries Gallart considera que, per sobreviure, el petit comerç ha de reinventar-se i digitalitzar-se. Ha avançat que ell ja ho està fent.

El petit comerç ha de tenir molt clar que també ens hem de reinventar. Sobretot en el tema online, que ens estan fent mal, les coses com són. El petit comerç ha de lluitar amb aquestes grans cadenes i fer que les compres en els seus establiments generin experiències positives i avui en dia hi ha eines per fer-ho. Tot és posar-s’hi. Però està clar que el comerç de proximitat també haurà de digitalitzar-se agradi o no agradi. És un parer personal, però jo amb el meu comerç ho estic fent.

A continuació podeu recuperar l’entrevista íntegra a Josep Maria Gallart, de l’associació de comerciants Calella Centre Comercial.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *