Les consultes a l’Oficina Local d’Habitatge augmenten un 46%

oficina local habitatge

Durant el primer semestre de l’any 2018, l’oficina ha atès 2.651 consultes, un 46% més que al mateix període de l’any 2017. Segons les dades de seguiment de l’organisme, s’han tramitat unes 500 sol·licituds per a les dues línies d’ajuts al lloguer que ofereix la Generalitat, un 23% més que al 2017, i s’han traslladat 43 documenta a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.

En una entrevista a l’Info Migdia, el tinent d’Alcaldia de Política d’Habitatge, Josep Torres, ha atribuït aquest increment a dos motius.

Jo crec que hi ha dos elements a valorar. Un seria que, encara que estem sortint de la crisi, la gent continua tenint problemes i, per tant, nosaltres el que intentem és sempre posar a l’abast de tota la gent que ho necessita aquest servei. I també que s’ha consolidat l’oficina, molta més gent la coneix i, per tant, molta més gent sap on adreçar-se. Gent que segurament si ha de fer una demanda d’ajut, si ha de desplaçar-se lluny els costa molt, però la té molt a la mà i, per tant, això també ha ajudat a que s’augmentin aquestes sol·licituds.

Torres ha detallat quines són les consultes més freqüents que hi adreça la ciutadania. Més de 2.300 han estat de forma presencial, 291 de forma telefònica i 53 per correu electrònic.

La majoria de consultes que es reben normalment són a l’entorn de demanar informació sobre ajuts de lloguer, alguna informació sobre les revisions dels pisos, les famoses ITE (Inspecció Tècnica d’Edificis), a partir dels 45 anys si no recordo malament i després també informació per entrar a les llistes dels lloguers oficials.

L’Oficina Local d’Habitatge també inclou la Fundació Hàbitat Solidari, que gestiona un centenar d’habitatges que posa a disposició de persones i famílies en situació de vulnerabilitat. Actualment, s’està en procés d’ampliació de la bossa d’immobles per mitjà de la compra de pisos provinents d’execució hipotecària.

Allà on l’Oficina Local d’Habitatge no pot arribar, perquè nosaltres l’únic que vehiculem són les ajudes del lloguer, les llistes oficials d’habitatge, els possibles ajuts per les revisions dels pisos, etc., arriba Hàbitat Solidari. Crec que estan fent molt bona feina i que està gestionant prop de 100 pisos a preu assequible. Per tant, jo crec que és importantíssima la feina que està fent Hàbitat Solidari.

L’Oficina Local d’Habitatge té un conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Sant Pol de Mar per la prestació de serveis. D’aquesta manera, els veïns de Calella i de Sant Pol poden gaudir dels mateixos serveis, tot i que la major part de les consultes són de ciutadans de Calella. Josep Torres ha subratllat la vocació de servei supramunicipal de l’oficina i s’ha mostrat obert a que qualsevol població del Maresme s’hi pugui afegir.

A continuació podeu recuperar l’entrevista íntegra al tinent d’Alcaldia de Política d’Habitatge, Josep Torres.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *