La direcció de l’Hospital admet que Urgències ha quedat petit i que n’ha informat al CatSalut

La Corporació de Salut del Maresme i la Selva admet la saturació del servei d’Urgències de l’Hospital de Calella, però insisteix que es tracta d’un fet puntual que s’ha agreujat en les últimes setmanes. El director assistencial de l’organisme, Joan Miquel Carbonell, ha explicat al programa Bon dia que el servei ha rebut increments importants d’afluència de pacients –un 25% per sobre dels paràmetres habituals–, i que això ha posat en evidència el dèficit d’espai de les actuals instal·lacions. Carbonell ha revelat que aquesta situació s’ha plantejat al Servei Català de la Salut, i que es recull en un pla en el qual també es parla de la necessitat de renovació de les instal·lacions d’Urgències.

El director assistencial de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva ha assegurat que el servei d’Urgències de l’Hospital Sant Jaume de Calella ve registrant des del mes de gener una afluència de consultes molt per sobre de les habituals. A això atribueix el col·lapse que ha denunciat el sindicat CCOO.

“Des de gener hem tingut moments puntuals de saturació molt importants però estem en un punt basal de saturació considerable al servei. S’ha agreujat en les últimes tres setmanes, coincidint amb el final del pic de la grip i Setmana Santa, i la nostra gran sort és que hem tingut un magnífic comportament dels professionals”, ha exposat Joan Miquel Carbonell.

La direcció assegura que és conscient de la situació del centre hospitalari calellenc i que s’han identificat tres grans blocs de dificultats. Un d’ells la falta d’espais al servei d’Urgències, la necessitat d’inversió per a la renovació de d’instal·lacions i equipaments i, en un tercer ordre de qüestions, les limitacions d’ingrés de pacients que requereixen d’un nivell assistencial de llarga estada.

Carbonell ha exposat que aquesta diagnosi s’ha posat en coneixement del Departament de Salut. “Fa 10 dies vam presentar un pla al Servei Català de la Salut, que se centra en tres eixos: servei d’Urgències, inversions i línia sociosanitària. Va ser ben acollit però no tenim encara el retorn de la informació en relació a que s’hagin pogut marcar terminis per fer reunions”, ha concretat.

El director assistencial de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, que gestiona els hospitals de Calella i Blanes, ha garantit que s’està treballant per donar el millor servei a la població; i ha agraït públicament, a través dels micròfons de Ràdio Calella TV l’esforç dels professionals. Nega que les relacions de la direcció amb els treballadors hagi desaparegut encara que “s’ha de reforçar, sempre”.

Quan al temps d’espera dels usuaris per ser atesos a Urgències, el doctor Carbonell ha indicat que un primer pas pel triatge ronda els 20 minuts però que aquest es redueix a una mitjana de 5 minuts per a pacients que presenten patologies emergents. A partir d’aquí, es valora l’atenció en funció del nivell d’emergència i ha dit que es fa una revaluació dels que s’esperen perquè el seu estat no s’agreugi.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *