La Corporació de Salut del Maresme i la Selva amplia el servei d’atenció al domicili fins als 30 llits

Equip del servei d’hospitalització al domicili de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva
Equip del servei d’hospitalització al domicili de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva

Se n’encarreguen tres equips formats per metges i infermeres que donen cobertura al 90% de la població de referència dels Hospitals Sant Jaume de Calella i de Blanes. La cap del servei, Mercè Díaz, ha destacat l’alt grau de satisfacció que s’obté per part dels usuaris, la majoria dels quals són pacients de més de 65 anys. L’ampliació s’ha anat fent de forma progressiva en el decurs dels 10 anys des de la seva posada en funcionament.

És una modalitat d’atenció mèdica alternativa a l’hospitalització, gràcies a la qual els pacients poden seguir el tractament que se’ls ha prescrit des de casa però amb atenció diària per part d’una unitat mèdica integrada per metges i infermeres. Actualment, els professionals que formen part dels equips d’hospitalització al domicili de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva tenen capacitat per atendre trenta llits, amb clars beneficis per als pacients.

“Al no estar a l’hospital s’eviten les infeccions nosocomials que es donen als hospitals i d’altra banda el fet que en certes èpoques de l’any, com pot ser ara a l’hivern, els col·lapses de les urgències i dels hospitals són importants i poder ser visitat a urgències i anar després a casa per l’ingrés evita esperes en lliteres o passadissos”, ha dit Mercè Díaz, cap del servei d’hospitalització al domicili

Cada dia, l’equip d’atenció domiciliària visita els pacients a casa seva per seguir l’evolució de la patologia i avaluar la resposta al tractament. Igualment, es facilita als malalts un número de telèfon per posar-se directament en contacte amb la unitat per a qualsevol consulta. A la nit es desvia al servei d’Urgències, des d’on es podria determinar el retorn al centre hospitalari. La responsable del servei diu que són casos comptats: “Són pacients que no se’ns compliquen, però alguna vegada ha passat. Si es troba pitjor o hi ha algun problema, se’l porta a urgències i normalment es queda fins l’endemà quan el mateix l’equip d’atenció domiciliària el revalora per si realment s’ha de quedat a l’hospital o pot tornar al domicili”.

És una elecció que es deixa en mans del pacient i la seva família. El servei d’atenció al domicili normalment s’ofereix en casos en què s’han de seguir tractaments de llarga durada o quadres mèdics que no revesteixen gravetats, sempre i quan el pacient està estable.

“A l’hivern el que més predomina és la patologia respiratòria, per infeccions, processos gripals que necessiten ingrés; infeccions d’orina o d’altres tipus que necessiten antibiòtics intravenosos; cures de ferides complicades, pacients amb deshidratacions o problemes gastrointestinals que necessiten sueroteràpia, etc”, ha indicat Díaz.

Segons ha informat la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, el 93% dels pacients que han rebut atenció al domicili asseguren que tornarien a utilitzar aquesta modalitat d’ingrès; confirmant l’alta satisfacció per part dels usuaris.

A continuació podeu recuperar íntegrament l’entrevista a Mercè Díaz, cap del servei d’hospitalització al domicili de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *