Els treballadors de les ambulàncies denuncien que fan serveis amb vehicles de “segona o tercera mà”

Acte de protesta dels treballadors de les ambulàncies, agost passat
Acte de protesta dels treballadors de les ambulàncies, agost passat

El sindicat de treballadors de l’empresa adjudicatària del servei de transport sanitari a Girona i l’Alt Maresme ha informat que des de principis de juliol s’han incorporat vehicles amb condicions deplorables a la flota. S’han portat de Madrid i algunes ambulàncies acumulen més de 300.000 quilòmetres fets. Ni tan sols s’ha canviat la retolació, ha assegurat el portaveu sindical, Carlos Peláez, a Ràdio Calella TV. Les condicions laborals i del servei tornen a estar d’actualitat un altre estiu, després de les aturades que es van succeir l’agost passat, també aquí a Calella.

El sindicat de treballadors de l’empresa Transport Sanitari de Catalunya posa de manifest l’incompliment de l’acord que va permetre desconvocar la vaga indefinida que van fer l’estiu passat a Girona ciutat i a l’Alt Maresme. Per això, van obrir altres vies d’actuació i denúncia, i han donat fruït. D’entrada, Inspecció de Treball els ha donat la raó en considerar irregular l’alta contractació de personal en la modalitat de pràctiques, que arriba a un 20% del total de la plantilla. El sindicat explica que aquest és un dels motius de la precarització del sector i afecta al servei.

És una victòria petita o gran, perquè ha tingut repercussió a nivell estatal. Totes les empreses del sector fan servir d’igual manera fraudulenta la reforma laboral.

L’estiu passat, els treballadors del TSC també van sortir al carrer per protestar per les deficiències de la flota de vehicles, que no es revisava ni es duia un manteniment adequat. Una situació que lluny de resoldre’s, s’ha fins i tot agreujat. Explica el representant sindical que l’empresa ha substituït algues ambulàncies noves per d’altres que acumulen 300.000 quilòmetres de vida.

Ens ha portat ambulàncies de la Comunitat de Madrid, que tenen una mitjana de 300.000 quilòmetres fets, sense certificat de sanitat i la targeta de transport. Estan en males condicions mecàniques -amb problemes de frens, embragatge i llums, amb peces enganxades amb adhesiu…- però també per als usuaris, amb sistemes de retenció sense condicions. I s’han posat a treballar immediatament sense passar pel mecànic. Per tant, no es que no ho haguem solucionat, sinó que hem anat a pitjor.

I així ho faran notar al CatSalut, qui recorden és el responsable últim del servei i de la vigilància de l’adjudicació.

Davant aquest panorama, el sindicat no descarta tornar a la vaga.

No ho tenim contemplat però tampoc ho descartem. És un recurs lícit que té el treballador per defensar els nostres drets, encara que nosaltres ho fem per a la població. Més del 50% dels motius no eren problemes de la plantilla sinó de l’usuari, i és curiós que això ho ha de fer un sindicat quan hi ha autoritats que han de procurar pels interessos de la població.

A continuació podeu recuperar íntegrament l’entrevista a Carlos Peláez, del sindicat de treballadors de TSC.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *