Els estereotips de gènere, a l’AEU

Cooperativa l'Amistat, ahir

L’Aula d’Extensió Universitària de Calella s’ha sumat als actes del Mes per la Igualtat i aquest dimecres ha abordat una qüestió que determina, i molt, les relacions entre els homes i les dones: els estereotips.

La professora de la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Pilar Medina, ha parlat de com des dels mitjans i també des de la publicitat es projecten determinats estereotips sobre el paper de la dona i l’home. Cal, segons Medina, un canvi social ja que la publicitat va sempre a remolc de la societat: “Sempre podem dir que la publicitat va a remolc del canvi social. No ens oblidem que, ens agradi més o menys, darrera d’un anunci publicitari hi ha una agència però també darrera de l’agència hi ha un client que no vol canviar la societat sinó que el que vol és vendre”. 

Segons Pilar Medina, s’ha avançat molt en temes d’igualtat tot i que encara hi ha molt de camí a recórrer, sobretot entre els adolescents, els homes i les dones del futur: “Una dada preocupant la trobem en les taxes i l’increment de la violència de gènere en les relacions amoroses entre els adolescents que són les futures generacions i el futur, per això allà estarem molt vigilants”. 

La professora Medina considera important que es facin dies com el 25 de novembre, Dia Internacional per l’Eliminació de la violència envers les Dones, tot i que les actituds de respecte entre uns i altres han de ser cada dia.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *