El perfumista català Jimmy Boyd crea l’Essència del Maresme

Una fragància ambiental amb pinzellades de notes marines, de roses i clavells, cítrics i fins i tot un toc de maduixa, un fruït característic de l’estiu i del Maresme i de Calella. El Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona-Maresme li va fer l’encàrrec, fa sis mesos, de concentrar l’aroma del que és un territori divers i privilegiat, i fer-ne un “mikado” per ambientar les estances. Una primera producció de l’Essència del Maresme es destinarà a la promoció del propi producte i de cara al setembre ja es podran trobar als punts d’informació turística de la comarca perquè els visitants se’l puguin endur de record. Més endavant, i en funció de l’acceptació que tingui, es podria començar a comercialitzar en botigues del territori.

essencia2L’Essència del Maresme serà un dels records que els turistes que visiten la comarca es podran endur a casa i que els permetran allargar la seva experiència vacacional. Avui a Mataró s’ha presentat la fragància ambiental creada pel perfumista català Jimmy Boyd, qui n’ha detallat les notes olfactives en una entrevista a l’Info Migdia de Ràdio Calella TV. Totes elles tenen relació amb els atractius naturals i gastronòmics del Maresme.

És un còctel de notes marines, florals i fruitals. Venen acompanyades de cítrics, que són molt mediterranis i donen molta energia, i porta una vainilla de fons que li aporta la nota ‘gourmand’ per l’oferta gastronòmica. I vaig considerar que seria genial incloure en aquest acord una pinzellada de maduixa.

Jimmy Boyd es defineix com un perfumista emocional. Ressalta la riquesa que es concentra en l’arc mediterrani i que li ha servit d’inspiració per a la creació de l’essència de la nostra comarca.

No som conscients que estem en una franja planetària que és insuperable. No hi ha res al mon que conjugui cultura, art, gastronomia i paisatge com el Maresme. Aquí hi ha de tot.

L’Essència del Maresme s’ha presentat aquest matí a Mataró de la mà del Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona-Maresme, que ha estat l’impulsor del projecte. El president del consorci, Joaquim Arnó, n’ha explicat l’objectiu.

L’objectiu era poder disposar d’algun element promocional que fos singular i ens permetés que el turista o el ciutadà comarcal recordés el moment que l’han fet feliç o que l’han portat a visitar-nos. Com que fa anys que s’està fent el maridatge dels sentits a Teià, una fira especialitzada en perfums, se’ns va ocórrer que un dels elements més singulars seria crear una essència especial del Maresme.

Les primeres unitats de producció es destinaran inicialment a la promoció i no serà fins al setembre quan estaran disponibles als punts d’informació turística de la comarca. La idea és també fabricar-ne en format mono dosi per ambientar les estances dels hotels. En funció de l’acceptació que tingui, més endavant s’iniciaria la seva comercialització.

A partir de setembre començarem a treballar-ho per fer una distribució a tots els espais de distribució turística que tenim a la nostra comarca i valorar a través de la nostra entitat altres línies de treball com poden ser perfums en esprai o per persones, per portar-la a sobre i escampar aquesta essència perquè allà on s’estigui es puguin recordar els bons moments de la nostra comarca.

A continuació podeu recuperar íntegrament l’entrevista al perfumista Jimmy Boyd.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *