Dies de rècord per @RadioCalellaTV

rct_treballant

Aquests últims 15 dies s’ha aconseguit el milió de visualitzacions al youtube, les 250 mil visualitzacions en 24hores a twitter, els 5 mil seguidors al facebook i 150mil persones d’abast setmanals. Durant aquesta última setmana el web de RCT ha servit més de 50 mil pàgines web. Ràdio Calella TV està aconseguint els objectius de ser un mitja transmèdia amb una forta penetració a la ciutat i reconegut des de fora.

Aquestes dues últimes setmanes, amb la Festa Major de la Minerva, la Fira de Calella i Alt Maresme, el Referèndum de l’1 d’octubre i els dies anteriors i posteriors, les xarxes socials de Ràdio Calella TV han experimentat moments històrics.

Per una banda, amb la Fira de Calella i la Festa Major s’ha aconseguit projectar la imatge de Ràdio Calella TV a la ciutat seguint els actes que es produïen fent programació, en directe, des de l’estand situat dins la Fira de Calella amb resums i connexions a l’interior i exterior del recinte firal. A l’estand de Ràdio Calella TV s’hi podia veure en una pantalla de 12 metres de llarg tots els vídeos i les persones que han fet possible RCT durant aquest últim any.

Però enguany la Festa Major de Calella ha estat marcada per estar enmig d’una campanya del referèndum controvertida amb la convocatòria d’un referèndum d’autodeterminació de Catalunya per l’1 d’octubre. Els dies anteriors, amb molta tensió es vivien concentracions espontànies i convocades a Calella arran dels esdeveniments que es produïen i la ràdio i el facebook i twitter se’n feien ressò.

L’1 d’octubre, amb la jornada de votacions, RCT va fer una programació especial ininterrompuda per 107.9 FM des de les 9 del matí fins a les 10 de la nit on es donava l’actualitat de Calella junt amb l’actualitat informativa de tot Catalunya a través de LaXarxa, i s’activaven les xarxes socials, el facebook amb el seguiment, en directe, de les votacions a la Fàbrica Llobet-Guri i amb un equip desplaçat a cadascun dels col·legis electorals que feien vídeo, enviaven informació i fotografies pel twitter, instagram i connectaven per telèfon i unitat mòbil amb els estudis centrals. Un total de 20 persones, treballadors i col·laboradors van fer possible que la informació de Calella arribés a tothom.

Va ser un cop acabada la programació i ja entrada la nit quan es van produir els fets de l’Hotel Vila, on RCT també hi era, i va poder enregistrar en vídeo com guàrdies civils no uniformats van fer una càrrega als concentrats davant de l’hotel on hi havia els agents. El vídeo, produït per RCT, va fer la volta al Món, nombrosos canals de televisió de tot l’Estat Espanyol i fins i tot de l’estranger demanaven a RCT les imatges i els drets d’emissió per explicar el que havia passat. El video, que es pot veure íntegrament al canal de youtube de Ràdio Calella Televisió, porta més de 275 mil visualitzacions i encara va pujant. Els dies posteriors a l’1-O, també han estat claus per incrementar les visualitzacions i visites a les xarxes socials de RCT.

La ràdio, al 107.9 FM, també se’n feia ressò en directe i els informatius (13:30h i 19:30h) ho explicaven.

L’arrelament al territori i la proximitat a les fonts i al públic receptor fa que els mitjans de comunicació local, com Ràdio Calella Televisió, siguin els autèntics mitjans de proximitat que expliquin amb més veracitat allò que passa a la ciutat i al seu voltant. La premissa fonamental de RCT és mantenir el seu compromís informatiu i cívic amb Calella tot respectant les regles del periodisme. Aquestes xifres rècord demostren que la informació de proximitat té presència, mercat i audiència.

 

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *