Calella torna a apostar per la mediació nocturna durant l’estiu

Foto: Ajuntament de Calella
Foto: Ajuntament de Calella

Entre el 30 de juny i el 15 de setembre, un equip de mediadors treballaran per garantir el civisme i la convivència ciutadana a Calella, i perquè el dia a dia dels veïns sigui compatible amb l’activitat turística. El Govern Municipal valora com a positiva l’experiència de la prova pilot que es va dur a terme l’estiu passat i aposta per donar-li continuïtat. Aquesta significava un pas endavant en les primeres iniciatives desenvolupades a partir dels agents cívics i que se cenyien en informar als visitants sobre les normes de conducta bàsiques i comunicar al cos policial possibles infraccions.

El tinent d’Alcaldia de Seguretat, Albert Torrent, ha explicat en una entrevista a l’Info Migdia que el servei estarà format per dos professionals amb coneixements específics sobre mediació i amb domini de diverses llengües, que treballaran de dijous a diumenge. Calella donarà continuïtat a la prova pilot que es va posar en marxa l’any passat, a partir de les experiències en ciutats turístiques com Roses.

És un servei que vam posar en marxa l’estiu passat com a prova pilot, va ser molt ben rebut per tothom i el tornem a implementar. Són gent formada amb la mediació que no es limiten a treballar de nit sinó que un veí els podia demandar durant el dia i en començar el torn feien les gestions per resoldre-ho.

Torrent insisteix en el caràcter professional del servei, que assegura va ser molt ben valorat per tots els ciutadans que en van fer ús. Sobre els assumptes que es van gestionar, la majoria eren relatius a elevats nivells de soroll, però també altres tipologies de conflictes.

Es va resoldre algun problema amb una comunitat de veïns també. Es va intervenir en diferents causes no únicament per tema de sorolls.

El servei de mediació nocturna s’ha encarregat a l’empresa Exser outsourcing per un import de 18.150 euros a compte del pressupost actual.

A continuació podeu escoltar en directe l’entrevista a Albert Torrent, en la que també s’ha tractat sobre el servei de neteja de platges per a les pròximes temporades, que inclou les tasques d’obertura de rieres i neteges després de temporals, arranjament del camí de mar o la preparació d’esdeveniments.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

  Accepto la política de privacitat