Calella reflexiona sobre un model de gestió turístic intel·ligent

Avui s’ha presentat el projecte Calella Smart Tourism Destination, un projecte de reflexió estratègica que definirà un nou model de gestió turístic.

Durant un any s’ha estat realitzant aquesta fotografia del territori que permetrà la incorporació de la tecnologia per a fer més competitiu el sector turístic. Així ho ha explicat Rafael González, soci-director de Vivential Value i un dels encarregats de portar a terme aquest projecte.

“Fonamentalment, ha estat un procés de reflexió estratègica. El que surt d’aquí és la definició d’un nou model de gestió turística. Podem dir que és una destinació líder en l’àmbit del turisme de platja i precisament també és aquí on toca ser líders i pioners, perquè Calella ha estat pionera en fer aquest acte de reflexió que no han fet pràcticament enlloc més del nostre territori. Com puc incorporar les noves tecnologies, les noves capes de coneixement per millorar l’experiència de turista i per fer encara més competitiu el sector turístic i, com a fi últim i més important, la millora de la qualitat de vida del ciutadà”

Rafael González ha detallat que el full de ruta que es seguirà a partir d’ara es basa en 6 eixos que permetran que les noves tecnologies aprofitin el patrimoni cultural, històric i industrial de la ciutat.

“S’han desenvolupat 6 eixos que tenen 12 projectes i que es concreten en 44 accions. Aquestes accions són de tot tipus, algunes són més operatives, com intentar tenir una millora cobertura del Wifi, però altres són més estratègiques, perquè això és un nou model de gestió, és una cosa nova manera de fer, des del punt de vista cultural. Amb la qual cosa tenim tota una bateria d’accions a plantejar en aquest full de ruta que encara l’equip de Calella ha d’acabar de definir de cara al 2018 quines són aquelles prioritats dins del realisme però sempre des de l’ambició de tornar a puntuar com líders en aquesta nova dimensió que és la de portar a terme un procés com aquest basat en tecnologia i coneixement”

La regidora de Comunicació i Noves Tecnologies, Lorena Sànchez, ha assegurat que els ciutadans es beneficiaran de totes les accions que s’implementaran per fer de Calella una smart city.

“És una ciutat turística intel·ligent pel que estem treballant però no la podem deslligar dels ciutadans de la nostra ciutat. Per tant, se’n beneficiaran exactament de totes les accions que es portin a terme, tant de poder redescubrir la seva ciutat des d’un altre punt de vista com també hi ha una altra vessant, un altre projecte que per mí és molt important que és la monitorització de dades. Per un govern és molt important tenir dades a l’hora de prendre decisions i no anar a com bufa el vent”

La presentació ha anat a càrrec de l’alcaldessa de Calella, Montserrat Candini, la regidora de Comunicació i Noves Tecnologies, Lorena Sànchez, i el soci-director de Vivential Value, Rafael González.

A continuació podeu recuperar l’entrevista íntegra a la regidora de Comunicació i Noves Tecnologies, Lorena Sànchez, i el soci-director de Vivential Value, Rafael González.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *