Calella i Pineda busquen l’acord en la distribució del trànsit cap als seus polígons industrials

Que es troben a banda i banda del vial que connecta amb l’autopista C-32, que traça la línia de separació dels dos termes municipals. Els dos ajuntaments tenen projectats en els seus planejaments urbanístics la construcció dels giratoris per facilitar l’accés dels vehicles als polígons industrials, que a Calella encara no està desenvolupat. El cas és que Pineda de Mar ha fet la petició formal a Carreteres per modificar-ne la ubicació i aconseguir un accés molt més directe, però que entraria en “conflicte” amb el que hi ha dibuixat al POUM de Calella. En adonar-se’n, els dos consistoris han acudit als responsables de l’àrea de Territori de la Generalitat de Catalunya perquè hi doni una solució satisfactòria per a les dues parts.

El tinent d’Alcaldia de Territori, Jordi Sitjà, ha explicat que la recent decisió de Pineda de Mar de moure la rotonda d’on inicialment la tenia projectada ha desencadenat aquest “conflicte urbanístic”, que no de relacions entre les dues institucions. Assenyala, en aquest sentit, que els dos consistoris han estat parlant prèviament a acudir a Carreteres per demanar la solució tècnica més viable per als interessos dels dos municipis.

Amb l’esperit de tenir un ritme d’actuació més ràpid, Pineda de Mar ha plantejat a Carreteres una alternativa de rotonda més avall de la de està dibuixada en el planejament de Calella, més cap a la Citroën, separada per uns 160 metres, que facilita accés més directa al seus sectors industrials PP10 i PP11. Quan n’hem parlat s’ha vist que podia condicionar la rotonda que tenim nosaltres i s’ha entès que no podia ser. Ara es buscarà una solució que convingui a tots.

Des de Calella, la voluntat és reactivar els treballs per desenvolupar urbanísticament el sector industrial de Calella, l’anomenat SUD6. No en la seva totalitat però sí la peça de 66.000 metres quadrats de superfície que hi ha a a tocar de la sortida de l’autopista C-32. Ho ha confirmat Sitjà.

Volem fer un desenvolupament específic i concret d’aquest petit sector industrial perquè és viable. Els hem fet veure a Pineda que probablement no anem tant per darrera com per poder arribar a desenvolupar un sistema viari que ens beneficiï a tots.

El tinent d’Alcaldia de Territori ha apuntat que la formació de Govern a la Generalitat de Catalunya ha permès recuperar aquest projecte de desenvolupament urbanístic i econòmic després d’un temps aturat. Que no pensen promoure-hi cap activitat industrial en concret, sinó avançar la feina per captar l’interès empresarial en un sector urbanístic amb molt bones connexions amb una important via de comunicació.

A continuació podeu recuperar íntegrament l’entrevista al tinent d’Alcaldia de Territori, Jordi Sitjà.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *