CaixaBank es desentén de l’estafa que obliga a una calellenca a pagar un préstec de 6.400 euros

La jove calellenca que va denunciar fa uns dies haver estat víctima d’una estafa informàtica per la via del “phishing” (suplantació d’indentitat) està disposada a seguir amb el periple judicial que ha iniciat perquè se l’eximeixi de retornar el préstec que van contractar, en el seu nom, a CaixaBank. De 6.400 euros, a un termini de 3 anys; la qual cosa siginifica que l’import final que haurà de pagar és d’uns 10.500 euros. El defensor del client de l’entitat bancària se n’ha rentat les mans. És la resposta que li han donat a la reclamació que va presentar.

Hilario Marín, el pare de la jove estafada, ha avançat que es reuniran amb l’advocat de Consum de l’Ajuntament de Calella i que no dubtaran arribar fins al defensor del Banc d’Espanya.

Vam escriure al defensor del client, abans d’ahir ens va arribar una carta que deia que ho estaven investigant, i avui la resposta que donen és que tota la responsabilitat és nostra i que el banc no hi té res a veure (…) Ja tenim hora amb el defensor del client, parlarem amb el defensor del client extern a l’entitat i l’últim pas serà formular una queixa al Banc d’Espanya.

Ha posat de relleu que CaixaBank va concendir el préstec a una clienta que no té els ingressos suficients per tornar-lo. Parla d’una “operació d’alt risc”. Marín ha explicat que de moment no han pagat cap lletra.

El segon dia de no pagar el primer rebut ja ens van amenaçar amb emprendre mesures legals contra nosaltres. Dones un préstec de 6.400 euros a una persona que sap que no és solvent i no te’l podrà pagar i ja l’amenaces. Em sembla patètic per part de La Caixa.

La víctima reclama que se li condoni el deute fins que no hi hagi resolució en relació a l’estafa que ha denunciat als Mossos d’Esquadra.

Es queixa que el banc mostra una actitud obstruccionista a l’hora de facilitar les dades sobre qui va recollir els diners del préstec i que tampoc la policia científica els té informats.

M’agradaria que algú m’expliqués qui va rebre els diners en una sucursal de Tarragona, perquè ha de tenir nom. A mi tot el dia em truquen per digitalitzar el carnet, tot el dia em maregen; però quan algú està cometent una estafa no li demanen res. O potser no ens volen informar. També vam contactar amb la policia científica i tampoc ens diuen res.

El delicte informàtic per mitjà de la suplantació d’identitat s’anomena tècnicament phishing. Amb la de la calellenca van contractar un préstec de 6.400 euros a tres anys, pel qual haurà de retornar, en complir-se el termini, 10.500 euros.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *