Aquest dissabte es fa la Marxa de Resistència La Llopa

Són 54 quilòmetres per muntanya, que es poden fer corrent o caminant, i és una prova reservada a persones molt ben entrenades i acostumades a les llargues distàncies. També hi ha una versió curta, de 34 quilòmetres, que escurça el recorregut, però que també és de muntanya i per a gent també acostumada a caminar.

És una marxa diferent, que no té caràcter popular, però que atreu l’atenció d’uns 150 participants. És una marxa dura, tal com ha explicat Lluís Barri, organitzador de la prova i membre de Calella Marxa. “Té 4.500 metres de desnivell, 2.250 positius i 2.250 negatius i requereix un esforç. No és com anara  Blanes per la platja i tornar. És una marxa per gent preparada. Els supercracks que la fan tota corrent poden estar-hi sis hores o set. Nosaltres tanquem l’arribada a 14 hores. Hi haurà molta gent que arribarà amb 10 i 11 hores“.

La Marxa de Resistència puja tota la riera fins a l’Era d’en Mora i puja al «platet volador» que és el punt més alt de Calella. Passaran Sant Andreu de l’Arboceda i baixaran a Can Pallofa de Pineda. D’allà tornen a pujar, fins a Hortsavinyà i seguiran cap al Rocatell, des d’on es veu el Montseny. Seguiran avall direcció sant Celoni i tombaran cap a Sant Martí i Santa Maria del Montnegre, Can Borra i de baixada cap a Tres Termes. De nou agafaran un corriol per anar direcció Sant Cebrià però tallaran per tornar a l’Era d’en Mora i baixaran per la Serra de les Guilles, Puig de Popa, el Far de Calella, les Torretes, i el pont de Fusta.

També val a dir que hi ha la Marxa de la Llopa Petita, que comparteix recorregut fins a Hortsavinyà però després ja va de baixada, i ambdues, això si, passaran per paisatges de castanyers i pinedes espectaculars.

Es faran 5 avituallaments, més o menys un cada 10 quilòmetres, i dos punts d’aigua on també hi haurà taronges. Lluís Barri ha explicat què trobaran els participants als avituallaments de l’esmorzar i el dinar. Barri: “Al d’esmorzar hi haurà taronges, plàtans, galetes, xocolata, suc, cacaolat, crusans i magdalenes. I el de dinar, a Sant Martí, que només faran els de la llarga, tindrà entrepans de pa de motlle, fruita, galetes, xocolata, suc, i aquest any hi portarem una mica de cervesa“.

I també donaran refresc de cola i gominoles. I a l’arribada un entrepà de botifarra per a tothom que el vulgui.

Podeu escoltar l’entrevista sencera a Lluís Barri aquí:

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *